“#7 unConference ” | IT zajednica Rijeka – Powered by 46elks 🦌
Autor: Deborah Brakus Kršul
📌 PREDAVAČI:
🧑🏻 Dominik Štrok je govorio kako napraviti model štita u Blenderu.
👨🏻 Igor Kolar (osnivač https://game-chuck.com/) je govorio o radu 3D modela za razne namjene. Sličnosti i razlike.
🧒🏻 Ana Marija Lončar je predstavila Global Game Jam Online site Croatia.
👨💻 👩💻 VODITELJI:
VEDRAN VIVODA Predsjednik udruge i vlasnik Crane 51 studija.
RENE BRAKUS partner u 46ELKS (https://46elks.com) stvara preduvjete za dijeljenje znanja i jačanja povezanosti unutar IT zajednice u Rijeci.
📌 DOMAĆIN:
Cilj Udruge proizvođača igara Primorsko-goranske županije je promicanje industrije izrade igara i E-Sporta, razvitka i unapređenja rada, te promocija na sajmovima svih proizvođača sa sjedištem u Primorsko – goranskoj županiji. Udruga okuplja proizvođače video igara ali i proizvođače igara na ploči (board games) te stručnjake koji godinama rade u industriji igara u Hrvatskoj.
👉Riječka razvojna agencija PORIN d.o.o.
Predstavlja objedinjene aktivnosti za cjelokupan razvoj na području Grada Rijeke. Osnovana je da bi pružala sustavnu potporu u pokretanju i daljnjem razvitku gospodarskih subjekata Grada Rijeke. Cilj je stvaranje što većeg broja novih poduzetnika i kreiranje novog zapošljavanja uz poticaj novih investicija u gradu i regiji. https://www.porin.hr/
SPONZOR: 46elks Croatia
Tvrtka 46elks 🦌 developerima nudi API za SMS i voice s kojim je te usluge jednostavno ugraditi i aplikacije. Sponzor financira snimanje eventa profesionalnom A/V opremom i zaslužan je za to što ćete i ovaj UnConference moći pratiti uživo preko Youtubea, Facebooka i Linkedina.
GALERIJA FOTOGRAFIJA JE NA DNU ČLANKA !
Ako ste propustili live, razgovor možete pogledati na linku:
Dominik koji radi kao Tehnički suradnik na Građevinskom fakultetu u Rijeci nam je predstavio osnove programa za izradu 3D modela – Blender. Za ovu priliku izradio nam je štit vojnika za upotrebu u igrici. Njegove ostale radove možete pogledati na Youtube kanalu.
Inače skromni Dominik je sa svojim timom prije godinu dana sudjelovao na 18. međunarodnoj izložbi inovacija ARCA 20 gdje su osvojili srebrnu medalju s video igrom UNSEEN. Nastup inovatora naše županije organizirao je SUIR -Savez udruga inovatora Rijeka sa svojim članicama, uz financijsku potporu Primorsko-goranske županije i grada.
Također su se 2019. godine uključili u Startup inkubator Rijeka koji je tada otvorio vrata 11. generaciji korisnika, koji su u klubu Bačva po prvi puta imali priliku javno prezentirati svoje inicijalne poslovne ideje.
Dominik i članovi tima: David Liović, Ivan Kos i Maja Grički su se prijavili s video igrom Unseen.
To je 2D akcijska računalna video igra prilagođena slijepim igračima, u kojoj se igrači koriste položajem i intenzitetom vibracija, odnosno zvuka.
Riječ je o generaciji koja je po masovnosti odaziva oborila rekorde u odnosu na sve dosadašnje generacije: zaprimljeno je 37 prijava, od kojih je, nakon evaluacije pristiglih prijedloga, u proces inkubiranja ušlo čak 24 tima koji će tijekom osmomjesečnog inkubacijskog programa razvijati svoje poduzetničke ideje.
Startup inkubator Rijeka novoj će generaciji korisnika pružiti besplatan radni prostor i infrastrukturu u trajanju od godine dana, preko 35 stručnih radionica i predavanja te podršku 47 mentora, koliko sada broji krug stručnjaka uključen u mentorsku mrežu. Pored toga, za najbolje timove generacije osigurane su i novčane nagrade kao podrška u pokretanju vlastitog biznisa.
ŠTO JE BLENDER I PROCES IZRADE ŠTITA?
Blender je besplatni profesionalni program otvorenog koda za 3D računalnu grafiku. Alati koje Blender nudi se koriste za izradu animiranih filmova, video igara, vizualnih efekata, umjetnosti, 3D printanih modela, grafike pokreta itd.
Besplatno ga možete skinuti na linku.
Prva verzija Blendera ja nastala 1995, ali je tek 2002.godine je razvijen od Blender Foundation s ciljem da se pronađe način da se nastavi razvijati i promovirati kao projekt otvorenog koda. 2007. godine je stvoren izdvojeni Blender Institute, koji je postao baza za kontinuirani razvoj i kreativne projekte.
Blender sadrži: 3D modeliranje (eng. „3D modeling“), UV mapiranje (eng. „UV unwrapping“), teksturiranje (eng. „texturing“), raster grafičko uređivanje (eng. „raster graphics editing“), kosturna animacija (eng. „rigging and skinning“), simulacije fluida i dima (eng. „fluid and smoke simulations“), simulacije čestica (eng. „particle simulations“), simulacija mekanog tijela (eng. „ soft body simulation“), digitalno oblikovanje (eng. „sculpting“), animiranje (eng. „animating“), refenetno pomicanje (eng. „match moving“), rendering (eng. „rendering“), pokretna grafika (eng. „motion graphics“), video uređivanje i kompoziranje (eng. „video editing and compositing“).
Neke od važnijih stavki Blendera su:
• Podrška za razne geometrijske oblike, uključujući poligon mrežu, brzo modeliranje subdivizijskih površina, Bézier krivulje, NURBS površine, implicitne površine, icosfere, rubni fontovi, novi B-mrežni sustav itd…
• Kontrola u realnom vremenu što se tiče simulacija i renderinga (proces obrade) .
• Praćenje kamere i objekta.
• Python skriptiranje za kreiranje vlastitih alata i prototipa, logike igre itd.
• Putno-prateći render engine (eng. „Pathtracer render engine“) zvan Cycles koji uzima prednosti GPU-a za rendering. (eng. „GPU-Graphics processing unit“ ; hrv. grafički procesor).
3D prikaz je najvažniji tip uređivača za stvaranje i uređivanje 3D modela unutar Blendera, to je jedini tip uređivača u kojemu se može vidjeti 3D scena. Upravo se zbog toga 3D prikaz koristi u većini radnih okružja (od 10 osnovnih radnih okružja samo Renderiranje (eng. Rendering) nema neki oblik 3D prikaza). Sami 3D prikaz ima 3 načina prikaza: način objekta (eng. Object mode), način uređivanja (eng. Edit mode) i način skulpturiranja (eng. Sculpt mode) i načina „bojanja“ objekta.
Skulptuirajuće radno okruženje je radno okruženje u Blenderu koje je namijenjeno skulpturiranju. To je način uređivanja modela koji više nalikuje oblikovanju gline ili plastelina ili pak kiparenju, za razliku od relativno mehaničkog uređivanja kod načina uređivanja. Upravo je zbog toga skulpturiranje jako
pogodno za izradu modela baziranih na organskoj prirodi, kao što su ljudi, životinje, biljke i sl. dok je način uređivanja pogodniji za neorgansku prirodu, kao što su automobili, građevine i slično.
Postavke kista se nalaze na desnoj strani. Tu je moguće detaljno postaviti opcije rada. Postavke koje su bitne za rad su Radijus (eng. Radius), Snaga (eng. Strength) i Smjer (eng. Direction).
Radijus predstavlja površinu na kojoj kist djeluje. Snaga predstavlja koliko snažno će kist djelovati. Smjer predstavlja u kojem smjeru će djelovati.
Igor nam je predstavio Gaming studio Gamechuck koji je osnovao s kolegom Aleksandar Gavrilović.
Igor i Aleksandar upoznali su se na FER-u kao studenti, a spojila ih je ljubav prema videoigrama. Radeći zajedno na igraćoj arkadi za studentsko natjecanje. Pomagali su im svi – od prijatelja do domara fakulteta, a arkada je na hodniku FER-a pokupila prve simpatije prolaznika.
Igor je crtao igrice od malih nogu, krenuo je kako kaže s 3D STUDIO MAX u kojem je kreirao svoje prve modele.
Na studiju industrijskog dizajna je krenuo je u sasvim drugu sferu kada je 3D postao samo jedan od alata kojim raspolaže za razvoj.
Igor i Aleksandar usavršavali su svoje vještine u programiranju i dizajnu na fakultetu, svatko u svojem polju, a pet godina kasnije sudbina ih je ponovno spojila i odlučili su napraviti zajedničku tvrtku i rodio se Game Chuck koji se iz malog obrta pretvorio u veliki gaming studio s 15 zaposlenika.
Njihova prva igrica bila je „All You Can Eat“ s kojom su konkurirali na poznatim gaming konferencijama. Nominirani su u Poljskoj za nagradu za najbolji transmedijski projekt te najbolju ideju na međunarodnom AzPlay natjecanju u video igrama.
Studio proizvodi i vlastitu retro igraću konzolu za arkadne igre, Gamechuck Arcades čiji je prototip bio jedan od finalista na Zagreb Design Week festivalu 2019.
Gamechuckova arkada je u potpunosti dizajnirana i sastavljena u Hrvatskoj.
Dizajnom podsjeća na stare strojeve s arkadnim igrama, a unutrašnjost čine Arduino, Raspberry Pi i Android, a među značajkama koje nudi su povezivanje putem interneta, rangiranje najboljih igrača online tako da se možete natjecati ne samo lokalno, već i regionalno te globalno, kao i katalog sasvim novih, za tu svrhu posebno dizajniranih igara.
Naravno da to nije sve, njihova igra Trip the Ark Fantastic uvrštena je u popis odobrenih projekata EU potprograma MEDIA namijenjenoga europskoj audiovizualnoj industriji kao prva u Hrvatskoj, i to s iznosom od čak 149.400 eura.
Videoigra je prožeta pričom koju prati velik broj originalne tehnologije, što uključuje npr. učenje jezika životinja ili provođenje akademskog istraživanja u knjižnici.
Izvršna agencija za obrazovanje, audiovizualnu politiku i kulturu (EACEA) Europske komisije ocijenila je da projektni prijedlog videoigre Trip the Ark Fantastic ukazuje na to da se ‘radi o iznimno sadržajnom načinu igranja, koji se upotpunjuje kvalitetnim dizajnom likova i inventivnim segmentima’, kao što je učenje jezika životinja u kombinaciji s detektivskim elementima.
Ova tvrtka koja se ističe u izradi videoigara tehnologija se kontinuirano isprepleće s pričom, vizualima i zvukom. Uvijek istražujući nove načine nadilaženja granica postojećih žanrova videoigara, poput stvaranja ‘interaktivnih stripova’. Njihove kreativne napore u kombiniranju stripova i videoigara prepoznalo je i financiralo i Ministarstvo kulture RH 2018. godine, Grad Zagreb, te razne međunarodne kulturne institucije poput Goethe instituta, Instituta Français Konfucijevog instituta i mnogih drugih.
Igor nam je donio stvari koje su izradili na 3D printeru jer kako kaže nije im se dalo izlaziti iz ureda u kupnju, a bile su im potrebne.
Ana Marija Lončar je illustrator, graphic designer i game developer iz Udruge proizvođača igara PGŽ te organizatorica ovogodišnjeg Global Game Jama Online Croatia.
Uskoro počinje Global Game Jam – kreiraj igru u 48h i osvoji vrijedne nagrade.
Zadnji vikend u siječnju održava se Global Game Jam Croatia, svojevrsno natjecanje gdje sudionici u zadanom roku, na zadanu temu, izrađuju igru. Ovaj događaj je tu za sve koji ne mogu prisustvovati uživo, a na službenom Discord serveru bit ćete u toku sa svim događanjima prije, tijekom i poslije manifestacije.
Hrvatski Game Jam 2022 Online poziva sve hrvatske “jamere” koji planiraju to raditi iz udobnosti svoga doma. Ako ne sudjelujete uživo, ovo je lokacija na koju se prijavljujete.
Time rečeno, na Vama je da si sredite svoju hranu i piće, svoj pribor i svoju ekipu. Dostupne poveznice sadrže izvore svih pitanja i smjernica koje Vam trebaju.
Najvažnije je da se zabavite!
Ana se pohvalila s igrom Stray Away koju su napravili na Global Game Jam 2019 gdje su zaslužili prvo mjesto. Svi prijavljeni timovi su završili svoje projekte što je apsolutni uspjeh ako uzmemo u obzir da je većina sudionika bila iz Rijeke što govori ne samo o interesu za gaming u ovoj regiji, već je i dokaz da imamo kvalitetne i sposobne ljude u gradu kojima samo trebaju uvjeti da bi mogli osloboditi svoju kreativnost (računalna oprema, prostor za rad…) Iz radionice 5 timova izašlo je i 5 igara.
Nakon glasanja sudaca, ali i samih timova koji su birali najboljeg među sobom (GameDev’s
Choice), rezultati su sljedeći:
1. mjesto: Stray Away (Swingers)
2. mjesto: For Home (DoktoRi)
3. mjesto: Warmth (Nostalgia Trip)
GameDev’s Choice: Animals are going home (Gerijatrija)
Best Art: Stray Away (Ana Marija Lončar)
Best Gameplay: Planet 32784 (Mirko Sršen)
GALERIJA SLIKA:
Hvala Vam što ste odvojili svoje vrijeme za nas i ukoliko ste zainteresirani za suradnju ili nam se samo želite pridružiti javite nam se na linkove:
🔗IT ZAJEDNICA RIJEKA:
📲 +385996768133
⌨ rene@46elks.com